Škoda 1200 byl osobní a lehký užitkový automobil střední třídy, vyráběný podnikem Automobilové závody, národní podnik (AZNP). Vůz klasické koncepce a s páteřovým rámem konstrukčně navazoval na starší typ Škoda 1101/1102, přezdívaný Tudor a vyráběný od druhé poloviny 40. let. Ten byl však jen modernizací předválečného vozu Škoda Popular s oplechovaným dřevěným rámem karosérie. Škoda 1200 už měla oproti němu zcela novou celokovovou karosérii, jako první ze sériových vozů značky. V září 1949 vznikl první prototyp automobilu a sériová produkce byla zahájena roku 1952. V roce 1956 ho nahradil modernizovaný typ Škoda 1201 se silnějším motorem, vyráběný do roku 1961. Oba typy byly známé pod lidovým označením Sedan.
Karosářské varianty zahrnovaly čtyřdveřový sedan, kombi, dodávku, sanitu a pick-up. Uvažované byly také verze roadster, pohotovostní a terénní, které se však do sériové výroby nedostaly. Celková produkce všech verzí, vyrobených v hlavním závodě Mladá Boleslav a pobočných závodech Kvasiny a Vrchlabí, překročila 67 000 vozů v 66 výrobních sériích. Většina z nich byla exportována, především do tzv. kapitalistických zemí, což představovalo pro československý stát významný zdroj deviz. Nástupcem užitkových verzí se následně stala Škoda 1202, produkovaná v závodě Vrchlabí.olečnosti Škoda začíná 17. prosince 1895, kdy dva cyklisté - mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement založili malý podnik Laurin a Klement na výrobu jízdních kol. Podnik založili poté, co se Václavu Klementovi rozbilo nové kolo Germania, na reklamační dopis psaný česky přišla reakce ústeckého zastupitele německého výrobce Seidel a Naumann s poznámkou, ať pisatel, pokud něco chce, použije příště srozumitelný jazyk. Nespokojen s odpovědí se Klement rozhodl založit vlastní firmu, kterou otevřel společně s Václavem Laurinem v Mladé Boleslavi.
bunňka11 | buňka12 | buňka13 |
bunňka21 | buňka22 | buňka23 |
bunňka31 | buňka32 | buňka33 |
Ukazatel | Jednotka | Hodnota v roce | Rozdíl 2011-2012 | Index v % | |
2011 | 2012 | ||||
Průměrný stav pracov. | osoby | 44 | 60 | 16 | 134,4 |
z toho ženy | osoby | 14 | 30 | 16 | 85,7 |
z toho muži | osoby | 50 | 70 | 20 | 160 |
tržby | tis. Kč | 118800 | 170000 | 51200 | 143 |
Obchodní společnost Yamaha (japonsky ヤマハ株式会社 Yamaha Kabušiki Gaiša) je nadnárodní koncern se základnou ve městě Hamamacu v Japonsku.Yamaha YZF R-125 je silniční sportovní motocykl, vyvinutý firmou Yamaha, vyráběný od roku 2008. Motor je čtyřdobý kapalinou chlazený stojatý čtyřventilový jednoválec SOHC. Výhodou je špičkový motor s nejlepšími výkony ve své třídě, velmi dobrá životnost, nízká spotřeba, účinné brzdy a dobrý podvozek, nevýhodou vysoké opotřebení řetězu a brzdového obložení.Čtyřdobý spalovací motor, také nazýván čtyřtaktní motor nebo zkráceně jen čtyřtakt, pracující na principu spalování paliva. První čtyřdobý spalovací motor, který využíval benzín, sestrojil v roce 1876 německý inženýr Nicolaus Otto. Ve srovnání s parním strojem, který v té době převládal, byl menší, lehčí a postupem času i tišší, čistší a především účinnější. Než ovšem dosáhl spolehlivosti parního stroje, trvalo ještě desítky let. Vynález spalovacího motoru dal impuls odbytu a zpracování ropy. V prvních deseti letech jeho existence se ho prodalo deset tisíc kusů. Zážehový motor nasaje směs paliva a vzduchu, která se po stlačení zažehne jiskrou svíčky. Vznětový (Dieselův) motor nasaje vzduch a stlačením ho zahřeje; pak se vstříkne palivo, které se samovolně vznítí. |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Body | Sety | Pořadí | ||
1 | Markéta | ||||||||
2 | Honza | ||||||||
3 | Jakub | ||||||||
4 | Klára | ||||||||
5 | Petr |